جلسه دانشکده شرعیات

27 سنبله 1397

پوهنحی شرعیات و علوم اسلامی بتاریخ سه شنبه ۲۷/۶/۱۳۹۷ جلسه ی اداری ای را با اساتيد پوهنحی شرعیات و علوم اسلامی برگزار نمود. و هدف از این جلسه بهبود شیوه ی تدریس در این پوهنحی بوده است.

در قدم نخست استاد فرهیخته و دانشمند ما استاد سید جمال الدین هروی بطور کلی راجع به مضامين و درس اساتید ابراز نظر نمودند و از اساتید که زحمت میکشند و سر وقت به صنف تدریس می کنند قدردانی نموده است، و برای آنعده از اساتیدی که کمی دیرتر به صنف خود حضور پیدا می کنند نيز تذکره داده است.

سپس استاد محترم ما جناب فروتن صاحب به ایراد سخن پرداختند و به زمان درسی محصلين شرعيات اشاره نمودند که اگر تایم درسی محصلین شرعیات مثل تایم درسی دیگر پوهنحی ها شود بهتر خواهد بود و ما شاهد جذب محصلین بیشتری خواهیم بود؛ چونکه میدانیم وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و در کل رکود اقتصادی در کشور رو نما می باشد و محصلین به آسانی نمی توانند در داخل تایم درس بخواند.

استاد عزیز ما استاد فرزانه وعالم علم حدیث استاد محمد معصوم عزیزی به کم توجهی محصلین به زبان عربی اشاره نمودند، و بنا بر رای استاد باید دروس عربی زیادتر شود چونکه عربی زبان قرآن است. و تا عربی را محصلین یاد نداشته باشند هیچ مضمونی را در پوهنحی شرعیات یاد نمی گیرند.

و در اخیر صحبت های خود از پوهنتون جامی اظهار سپاس و اطمینان نمود که چنین مکانی را برای این قشر آماده نموده است. و همچنان اظهار خورسندی نمود که محصلین جامی نسبت به محصلین دیگر پوهنتون ها بهتر می باشند.

استاد شهاب رامش نیز بر حاضری محصلین تاکید داشتند و مشاهده نمودند که محصلین به حاضری کمتر توجه دارند، و فکر نمی کنند که حاضری محرومیت دارد یا ندارد. و همچنان به موضوع وقت نیز اشاره نمودند که باید قبل از وقت باشد. و در اخیر استاد مضمون طب عدلی برای کار عملی محصلین طب عدلی وبردن ایشان به طب عدلی و برای نشاندادن لکه های میتی و چگونگی کالبد شگافی میت مجهول الهویه تذکر داد. و استاد سروری راجع به حاضری محصلین اشاره نمودند و گفتند که باید حاضری محصلین جدی گرفته شود تا که محصلین از محرومیت هراس داشته باشند. و همچنین از کمیته ارتقاء و تضمین کیفیت خواست تا دروس اساتید را بررسی نموده و اساتید که موفق بودند به درس خود و دروس شان طبق پالیسی پلان بوده باشد در آینده درس بیشتری برای شان داده شود و از ایشان تقدیر شود و اگر به این روند پیش برویم دیگر اساتید خود را به این معیار ها آماده خواهد ساخت.