دیدار محترم دکتر میر محمد ایوبی نماینده نهادهای تحصیلات عالی زون غرب افغانستان و جمع ديگري از مسوولان نهادهای تحصیلات عالی خصوصی افغانستان با سرپرست وزیر تحصیلات عالی؛

6 قوس 1402

امروز دوشنبه 6 قوس ۱۴۰۲ جلسه ای اعضای کمیسیون مشترک حمایت از سکتور تحصیلات عالی خصوصی با وزیر تحصیلات عالی افغانستان در مقر این وزارت برگزار گردید.
در جلسه هذا که نماینده گان تمام زون ها و مرکز حضور داشتند روی موضوعات مهم و کلیدی در ارتباط به نهاد های تحصیلات عالی در کشور صحبت شد.
محترم شیخ الحدیث ندا محمد ندیم سرپرست وزیر تحصیلات عالی افغانستان در این نشست بیان داشت که نهادهای تحصیلات عالی از جمله مهمترین سازمان ها برای رشد و توسعه جامعه است و مسوولیت های بزرگی متوجه این نهادها است، روی این ملحوظ توقع میرود مسوولان با توجه به این مساله تلاش و توجه بیشتر در زمینه داشته باشند. و همچنان بیان داشت که این نهادها باید زمینه تحصیلات عالی را برای مهاجرین که به تازگی به کشور بازگشته اند فراهم سازند.
در ادامه محترم دکتر میر محمد ایوبی رئیس دانشگاه جامی و نماینده نهادهای تحصیلات عالی زون غرب افغانستان در کمیسیون حمایت از تحصیلات عالی خصوصی، عمده ترین چالش ها و مشکلات فراروی نهادهای تحصیلات عالی در کشور را در حضورداشت وزیر تحصیلات و سایر اعضای جلسه مطرح نموده و بیان داشت که متوقع هستیم رهبری وزارت محترم تحصیلات عالی پیرامون حل مشکلات این نهادها اقدامات عملی و جدی تری را اتخاذ نمایند.
دکتر ایوبی خاطر نشان نمود که نهادهای تحصیلات عالی خصوصی زون غرب به منظور انجام رسالت و ماموریت شان در قبال جامعه به تعداد ۳۵۵ سیت بورسیه را برای مهاجرین افغانستان که از کشور های همسایه بازگشته اند اختصاص داده اند، که مورد تمجید و تقدیر وزیر تحصیلات عالی قرار گرفت.
قابل یادآوری است که در این جلسه روی آغاز مجدد فعالیت های اتحادیه نهادهای تحصیلات عالی خصوصی نیز صحبت شد و قرار است به زودی اتحادیه نهادهای تحصیلات عالی خصوصی دوباره فعال گردد.