کتاب خشونت های خانوادگی علیه زنان در دانشگاه جامی رونمایی شد.

19 قوس 1397

مراسم رونمایی از کتاب «بررسی خشونت های خانوادگی علیه زنان» با حضور پرجوش مهمانان و علاقمندان در دانشگاه جامی برگزار شد. حضور مقامات دولتی و غیر دولتی به شمول نماینده مقام ولایت هرات، ریاست امور زنان، ریاست دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در هرات، ریاست شورای متخصصان هرات، مسئولین دانشگاه جامی، استادان دانشگاه ها و دانشجویان، خبرنگاران رسانه های خصوصی و دولتی، چشمگیر بود.
محفل با قرائت قرآن کریم توسط بهاءالدین جامی و پخش سرود ملی آغاز یافت. سپس خانم کریمه صدیقی با اجرای خوب خود، از داکتر میرمحمد ایوبی، رئیس دانشگاه جامی دعوت به سخنرانی کرد. محترم ایوبی از تشریف آوری مهمانان تقدیر و تشکر کرد و با صحبت های دلنشین خود، سیاست‌های علمی و تحقیقاتی پوهنتون جامی را تشریح نمود.
سپس خانم وحیده عزیزی، نمایندة مقام ولایت، سلام مقام ولایت هرات را برای اشتراک کنندگان ابلاغ کرد و سیاست های دولت در قبال مبارزه با خشونت علیه زنان را تبیین نموده، از موفقیت های دولت در این خصوص سخن گفت.
در ادامه استاد محمدعلم عالمی رئیس کمیته تحقیقات علمی پوهنتون جامی گزارشی از فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه جامی را ارائه داد و گفت در کمتر از یکسال دو کتاب مفید و با ارزشی تولید و منتشر شده و همزمان دو فصلنامه، یکی مخصوص استادان و دیگری ویژه دانشجویان چاپ و منتشر میشود. مسئول بخش تحقیقات جامی سپس به معرفی بخش ها و ساختار اصلی کتاب تحقیقی بررسی خشونت های خانوادگی علیه زنان پرداخت.
بعد از آن، محترم سید عبدالقادر رحیمی، رئیس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در هرات به ایراد سخن پرداخت. موصوف این اثر تحقیقی را با ارزش و بسیار مفید دانسته و نگارش و چاپ آن را یک گام بزرگ برای دانشگاه جامی دانست و این موفقیت را برای هیئت رهبری دانشگاه تبریک گفت.
در پایان رئیس شورای متخصصان و نماینده مقام ولایت هرات به جایگاه دعوت شدند تا رسماً از کتاب رونمایی کنند و با تشویق ممتد حاضرین، از این اثر علمی– تحقیقی رونمایی گردید.
در انتهای این محفل از اشتراک کنندگان پذیرایی بعمل آمد و در ختم برنامه به هر کدام از مهمانان، یک سبد متنوّع فرهنگی به شمول کتاب «بررسی خشونتهای خانوادگی علیه زنان» هدیه داده شد.