صندوق بورسیه تحصیلی زنان | Women Scholarship Endowment (WSE)

20 سنبله 1399

صندوق بورسیه تحصیلی زنان هزینه تحصیلی برای تحصیل در دررشته های علوم پایه (ساينس، تکنالوجی، انجنیری، ریاضیات) ورشته های مرتبط به این علوم را برای زنان افغان در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد (ماستری) فراهم میکند. هدف این برنامه توانمند سازی زنان است تا با کسب مدرک تحصیلی به چالش های مانع اشتغال، بالا بردن درآمد، و گسترش نقش رهبری شان در سطح خانواده، اجتماع، نهادهای عامه و خصوصی فایق آیند.

متقاضیان بورسیه باید تمام شرایط ذیل را داشته باشند:

  1. باید زن باشند
  2. باید شهروند افغانستان باشند
  3. باید در یکی از دانشگاه های داخل افغانستان و یا کشورهای منطقه داخله (قبولی) داشته باشند در یکی از رشته های علوم پایه مانند ساینس (فزیک، بیولوژی، کیمیا)، تکنالوجی، انجنیری و ریاضیات و یا رشته های مرتبط به آن.
  4. متقاضیانی واجد شرایط که تا آخرین مهلت ثبت نام نمیتوانند تایید قبولی دانشگاه را بدست آورند میتوانند ثبت نام کنند و اظهار بدارند که در جریان پروسه ورود به دانشگاه هستند. این کاندیدان باید اسناد تایید قبولی را پیش از دریافت بورسیه فراهم سازند. در غیر این صورت در لست منتظرین به دور بعدی بورسیه ها قرار داده میشوند.
  5. باید تحت تطمیع اخلاقی، آزمایش انضباطی، یا مشروط نباشند.
  6. باید حد اقل فیصدی نمرات ذیل را داشته باشند: o دانشجوی جدیدالشمول: حد اقل ۷۵٪ حد اوسط نمرات سه ساله مکتب و یا معادل آن ۲.۷ CGPA o دانشجوی برحال دور لیسانس: حد ا حد اقل ۸۰٪ حد اوسط نمرات سمستر ها و یا معادل آن ۳ CGPA. محصلین انجنیری با حد اقل ۷۵٪ حد اوسط نمرات سه ساله مکتب و یا معادل آن ۲.۷ CGPA نیز میتوانند ثبت نام کنند. o دانشجوی جدیدالشمول دوره ماستری: حد اقل ۸۰٪ حد اوسط نمرات دور لیسانس و یا معادل آن ۳ CGPA o دانشجوی برحال دور ماستری: حد ا حد اقل ۸۰٪ حد اوسط نمرات دور لیسانس و یا معادل آن ۳
  7. CGPA